過了小暑之後,即將要來就是大暑了,整個熱到不行,連心情也煩悶了起來!

最好的消暑妙方是---想像力!!想像自己走在冬日裡、想像自己做著冬日的加州之夢。

這首加州之夢每次聽來,都讓我有種冬日的蕭瑟感,冬天的風迎接著孤單的旅人,走在陰天下,有種帥氣孤傲的感覺,而且,整個人好像也感覺到冬天的氣氛裡,消暑指數百分百,分享給大家!!


【California Dreaming】
All the leaves are brown
And the sky is gray
I've been for a walk on a winter's day
I'd be safe and warm if I was in L. A.
California dreaming on such a winter's day

樹葉已枯黃 天空陰沉沉
在冬日裡,我走在路上
若我人在洛杉磯,我會感到舒適而溫暖
但那只是冬天裡的加州之夢

I stopped into a church
I passed along the way
Well, I got down on my knees
And I began to pray
You know the preacher light the coal
He knows I'm gonna stay
California dreaming on such a winter's day

我停下來,走進一間教堂
穿過門前小路
我跪下雙膝
開始祈禱
牧師點起了煤炭取暖
他知道我將會留下
但那只是冬天裡的加州之夢

All the leaves are brown
And the sky is gray
I've been for a walk on a winter's day
If I didn't tell her I could leave today
California dreaming on such a winter's day

樹葉已枯黃 天空陰沉沉
在冬日裡,我走在路上
若我人在洛杉磯,我會感到舒適而溫暖
但那只是冬天裡的加州之夢

arrow
arrow
    全站熱搜

    dbloveming 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()